Per tal d'afavorir el procés de formació integral de l'alumne a la ZER Riu Ondara concretem en el Pla d'Atenció a la diversitat tots aquells aspectes necessaris per al desenvolupament dels nostres alumnes i que es resumeixen en:
  - Desenvolupament personal: autoconeixement, educació emocional, hàbits saludables i conductes de risc.
  - Orientació escolar: procés d'aprenentatge, avaluació i autoavaluació, canvi d'etapa.
  - Convivència i cooperació: habilitats socials, participació, gestió de conflictes.

TUTORIES
A Educació Primària es destina una sessió a la setmana a TUTORIA amb els alumnes, on el tutor o tutora desenvolupa en el seu grup classe totes aquelles activitats destinades al seguiment de l'alumnat i a l'assoliment progressiu de les Competències Bàsiques, així com diferents programes d'educació en valors.

A tots els nivells:
  - Es destina una hora setmanal dins l'horari no lectiu per a la TUTORIA amb les famílies.
  - Cada tutor ha de realitzar com a mínim una ENTREVISTA amb els pares/mares o tutors legals dels seus alumnes durant el curs escolar.

COM TREBALLEM L'ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
A principi de curs s'acorda juntament amb la psicopedagoga, la mestra d'Educació Especial i la Directora totes aquelles actuacions necessàries per atendre a la diversitat (PI) i la d'aquells alumnes que necessiten una ajuda en algun aspecte del currículum i no tenen un PI.

Als horaris del curs s'organitzen mesures d'atenció específica amb les hores disponibles del professorat un cop cobertes les prescripcions curriculars dels diferents cicles.

Aquestes mesures poden ser tant organitzatives: dos mestres a l'aula, petit grup, atenció individualitzada,... com estratègies didàctiques i metodològiques: treball compartit en diferents cicles, grups cooperatius, aprenentatge entre iguals,...

Pla d'atenció a la diversitat